Wednesday 15 November 2017

Kenapa Saya Masih Setia Dengan Shaklee #Part1

Ada beberapa sebab na setia dengan Shaklee. Dari bulan March sampai loni.

Hampir 8 bulan tu, bangga sat. Bukan apa, biasa kalu dok cuba jual any produk tak sampai ke tahap tu. Paling koman, dah bosan jual tu tukar produk lain.

Sungguh ku jenis tak setia! hahaha

Bermula dengan pembelian SR Vitamin C dengan harga RP masa tu ( harga biasa). Dapat tahu yang Shaklee boleh  “berbisness” boleh dapat duit poket. 2, 3 minggu lepas tu terus daftar ahli dengan Master Nadiah Suhaidi.

Syukur alhamdulillah Allah swt hantar na dalam team Shaklee yang sangatttt hebat bagi na. Iaitu dalam team #Maestro dan #S2U

Sebelom ni na ada jugak menjual produk. Na pernah jual tudung, pernah jual keropok, jual triffle dan beberapa produk lain. 

Rajin tak ? Harus la wajib rajin sebab fokus na nak duit poket tanpa mintak dari ma atau arwah abah.

Malu ? Tu perkara biasa, janji na dapat apa yang na nak. Malu pon rela ku redah!

Masa jual tudung. Pagi dan malam kumpul order, tengahari matahari panas ceng2 atas kepala pegi ambik order customer. Lepas ambik order pegi COD plak kat customer sorang2. Masa tu hulu ke hilir dengan motor kakak.

Sungguh ku takkan lupa.

Zaman projek tudung gilang gemilang


Tak kisah dah muka macam mana masa tu. Ingat lagi, ayat yang terkeluar kat mulut arwah abah, anak sapa ni ? Kulit dah tertukar warna (sebab na jenis kulit mudah sunburn, tu kesah dulu sekarang tak kisah dah main panas). tapi tak kisah pon dengan abah kata, janji puas hati dengan hasil.

Kita lek2 je. 

Tapi bila masuk dalam dunia Shaklee. Ya Allah kenapa aku tak dihantar dari dulu lagi.

Bisness yang sangat senang dan mudah.

Na tak payah nak berpanas lagi. Tak payah ke hulu ke hilir sana sini.

Sekarang na kerja sebagai guru taska. Disamping tu, tangan ni memang takleh dok diam. Ada je nak buat. So, na pilih untuk jual Shaklee.

Tapi yang syoknya dalam bisness Shaklee apa yang penting, na tak payah simpan stok. Kalu customer nak, na just log in dalam Shaklee2U.Com


Kemudahan dalam bisness Shaklee. Klik2 je order dari customer


Klik2 sana, klik2 sini. Pahtu semua Shaklee yang uruskan. Shaklee yang urusankan untuk menghantar barang customer depan rumah. 

Easy right?

Untung buat Shaklee kan. 

Selain dari kemudahan Shaklee poskan barang kepada customer, na boleh jgak COD sendiri. Nak rasa fefelling jumpa customer tersayang. Jumpa face to face dengan customer. Fefelling macam na mula2 beli Shaklee dulu. 


Sedia COD untuk customer tersayang 


Gitu yehhh! Hehehehe 

Sebab tu, antara satu sebab na masih setia dengan Shaklee. Shaklee adalah bisness yang mudah untuk na. 
Sambil layan anak2 syurga pon menyempat nak layan customer. Menyempat nak klik order untuk customer. 

Janji buat lebih, hasil lebih.

#SetiaBersamaShaklee

Arina Burhan, ❤️
Pengedar Shaklee Bangi & Kajang 











2 comments:

Promosi Disember 2017

1.Vivix  Vivix Shaklee adalah minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Mengandungi cam...